HElogo

Lille Hendriksholm fonden

Hendriksholm skole og SFO´s fond "lille Hendriksholm".

Kære nye og nuværende forældre velkommen til Hendriksholm Skole – hjælp os med at bakke op om jeres/vores forældreforening.

Hendriksholm Skole har en fond, hvor vi som bestyrelse giver tilskud til forskellige aktiviteter og arrangementer samt særlige undervisningstiltag.
Foreningen råder over en formue på ca. 3,4 millioner kroner, hvor afkastet af formuen 2 x årligt uddeles til gavn for børn, der går på Hendriksholm Skole.

Frister for ansøgninger er hvert år  d. 31.01.xx  og  d. 31.08.xx

Bevillingerne bliver fordelt ud fra en prioritering som tager afsat i nedenstående:

Hvad er det fondens bestyrelse prioriterer i de ansøgninger vi modtager?

•    Særlige ture, events og arrangementer for børn i skole el. SFO
•    Flerdagsture/koloni med overnatning for børn i skole el. SFO
•    Ture el. aktiviteter der bringer børn ud i nye rammer uden for skolen.
•    Arrangementer el. events der er målrette trivsel i klassen, SFOen el. gruppen.
•    Nye pædagogiske læringstiltag eller eksperimenter der kræver et tilskud for at blive igangsat.

Fonden ønsker som hovedregel IKKE at give tilskud til.

•    Almindelig vedligeholdelse af bygninger i skole og SFO
•    Uddannelse, kurser, kompetenceløft og/eller oplægsholdere
•    Indkøb af dagligdags materialer (hvilket foreningen mener er en Skole el. SFO opgave)
•    Lønudgifter til ansatte.
•    Forplejning og indkøb til arrangementer eller fester for forældre og børn.
•    Tilskud til forældearrangementer.
•    Legelande som eksempelvis GoMonkey, Bonbonland og lign.

Se også vedhæftet fil i forhold til historik og kriterier. Det er altid en forsætning at der er fokus på særlige aktiviteter med pædagogisk indhold og fællesskaber.
I som forældre er vigtige for at vores fond fortsat eksisterer og yde bidrag til klasse og SFO, samt børne- og forældrearrangementer.

Forældre, som ønsker at være medlem af forældrefonden Lille HENDRIKSHOLM, kan overføre eller indbetale kontingent på 50 kr. pr. år pr. familie.
I indbetaler kontingentet til Sydbank reg.nr. 6737 kontonr. 0001096065. I kan med fordel sætte til automatisk indbetaling hvert år d. 1. februar i din Netbank.

HUSK at skrive dit navn samt barnets navn og klasse i feltet ’Besked til modtager’.

For at eksisterer som skattefri fond, er vi afhængige af forældremedlemsskab.

Lille Hendriksholm bestyrelse efter generalforsamling 2023-2024:

Ole Nielsen (souschef i SFO)        Formand og repræsentant for skoleledelsen, tlf. 36378451
Chrsitian Haslund                       Repræsentant for lærerene tlf. 36702345
Christoffer Jeppesen                   Repræsentant for pædagogerne, tlf. 36378452
Per B Andersen                           Menig medlem valgt for 2 år (på valg i 2024)
Andrea Jedrejowska                    Forældrerepræsentant for Skolebestyrelsen
Bjarke Vind                                 Forældrerepræsentant tlf. 28261563