HElogo

SFO 2 Klub 27

SFO 2 Klub 27 er for børn på Hendriksholm skole fra maj måned i 2. klasse t.o.m. 6. klasse

I Klub 27 vil du møde fagligt kompetente og nærværende voksne, der prioriterer børnenes fritidsliv, trivsel og læring højt. Vi arbejder ud fra en anerkendende tilgang som vi mener, er en forudsætning for at børn trives godt og udvikler gode sociale færdigheder. Endvidere arbejder vi med en forståelse og respekt for hinanden, således at vi fremstår som imødekommende, troværdige og empatiske rollemodel-ler.

Man kan gå i Klub 27 fra 1. maj det år hvor man skal i 3. klasse i august, og t.o.m 6. klasse.  Fra maj måned i 2. klasse og hele det år man går i 3. klasse er man klubbarn på SFO 1 vilkår. Det betyder at vores tilbud omkring aktiviteter, mad og ture er gratis. Fra 4-6 klasse er der brugerbetaling på ca. 50-80 % på særlige aktiviteter som f.eks. ture ud af huset, koloni og lign.

Klub 27´s Mission og vision
Klub 27´s mission og vision udfoldes gennem børn og voksnes handlinger.
I Klub 27 er vi gennem mange refleksioner og pædagogiske drøftelser, kommet frem til udsagn i vores mission og vision, som vi tilstræber og vi kan genkende i vores pædagogiske arbejde.

Mission:
I Klub 27 er vi kompetente pædagoger og gode rollemodeller, som til enhver tid har fokus på trivsel og udvikling hos det enkelte barn og på børnegruppen. Med vores pædagogiske faglighed og mangfoldige aktiviteter skaber vi mulighed for, at det enkelte barn kan indgå i inkluderende fællesskaber. Vi møder børnene anerkendende, vi er nysgerrige og lyttende overfor børnene, så de føler og oplever sig set, hørt og forstået.

Vision:
I Klub 27 tager vi det pædagogiske arbejde alvorligt, og ønsker at skabe et inspire-rende fritidsmiljø, hvor respekt, frihed og medbestemmelse er i fokus, og hvor børnene har mulighed for, at udvikle sociale og individuelle kompetencer.

Åbningstider i Klub 27
Mandag-fredag 14.00-17.00, dog vil der én til to dage om ugen være åbent med forskellige temaer til kl. 20. Disse dage vil fremgå af "klubbens verden", som er et månedligt brev som bliver sendt til børn og forældre på AULA. Aftensmad de dage hvor der er aften åbent koster 10 kr.

På skolefridage er der åbent kl. 8.00-17 (fredag kl. 16.00)

Lukkedage i Klub 27

Ud over Kr. himmelfartsdag, 2. påskedag og 2. pinsedag som er helligdage er der altid lukkedage i SFO på flg. dage:

mandag, tirsdag, onsdag op til påske - 1. maj (hvis den falder på en hverdag) - fredagen efter  Kr. himmelfartsdag -5. juni (Grundlovsdag) og dagene ml. jul og nytår.

Ved skriftelig tilmelding til skoleforvaltningen, vil der kunne etableres nødpasning for børn t.o.m 3 klasse på en af de seks SFOer i Rødovre kommune på ovenstående lukkedage, dog ikke 5. juni (Grundlovsdag), da denne dag betragtes som en helligdag.

Telefon nr. til SFO 2 Klub 27
SFO-afdelingsleder Louise Tanderup tlf. kontor 36 37 84 52
Klub 27 Køkken/alrum tlf. 36 37 84 56

SFO leder Bettina Hee tlf. kontor 36 37 84 75