HElogo

SFO start hvert år i maj

SFO-start på SFO Hendriksholm v/Hendriksholm skole

hvert år i maj og juni

Som forældre kan man indskrive sit barn på SFO Hendriksholm samtidig med, at man indskriver sit barn til skolestart i august.

Hvert år modtager vi børn pr. 2. maj (1. maj er en lukkedag) fra børnehaver i Rødovre, i forbindelse med børnenes skolestart samme år i august.

Fra maj måned og frem til skolestart er vores vigtigste opgave, at børnene bliver trygge ved hinanden og trygge ved de voksne som de også skal være sammen med, når de starter i skole, og vores vision er; at skabe bedst mulige rammer for trivsel, tryghed og sociale fællesskaber

Børnene kommer fra mange forskellige børnehaver, og derfor lægger vi stor vægt på sociale aktiviteter og nye venskaber. Herunder fremhæver vi tre områder som vi særligt har fokus på i maj og juni måned i SFO.

•  At børnene får gode relationer –oplever nærvær, tryghed, trivsel og anerkendelse

•  At børnene indgår i gode fællesskaber –være sammen med andre, få nye venner, hvem er du, hvem er jeg og hvem er vi.

•  At børnene udvikler deres sociale kompetencer og færdigheder gennem leg, bevægelse og aktiviteter

Der er faste pædagoger tilknyttet børnene i SFO start hvilke betyder, at der vil være kendte voksne for børn og forældre.

SFO start foregår i SFO 1 Universet på Hendriksholm skole. Her kan børnene komme dagligt i tidsrummet kl. 6.30-13.50 hvor de har deres egne SFO lokaler.

Fra kl. 13.50 vil børnene i SFOstart kunne møde børn der går på den nuværende 0. årgang i SFO lokalerne.

Ud over den daglige dialog, orienterer vi skriftligt via AULA om børnenes aktiviteter. Vi lægger stor vægt på et tæt og godt forældre samarbejde hvor vi også forventer, at man som forældre indgår i dialog med os om det der berører og vedrører jeres barn.

Adresse og kontakt omkring SFO start

SFO 1 Universet

Hendriksholm skole

Hendriksholm boulevard 20

2610 Rødovre

SFO leder Bettina Hee tlf. 36 37 84 75

Daglig leder i SFO start Ole Nielsen tlf. 36 37 84 53

SFO 1 Universet tlf. 36 37 84 62

Åbningstider

SFO Universet har åbent dagligt mandag til torsdag fra 6.30-17.00 og fredag fra 6.30-16

Lukkedage i SFO

Ud over Kr. himmelfartsdag, 2. påskedag og 2. pinsedag som er helligdage er der altid lukkedage i SFO på flg. dage

mandag, tirsdag, onsdag op til påske - 1. maj (hvis den falder på en hverdag) - fredagen efter  Kr. himmelfartsdag -5. juni (Grundlovsdag), og dagene ml. jul og nytår.

Ved skriftelig tilmelding til skoleforvaltningen, vil der kunne etableres nødpasning på en af de seks SFOer i Rødovre kommune på ovenstående lukkedage, dog ikke 5. juni (Grundlovsdag), da denne dag betragtes som en helligdag.

SFO leder Bettina Hee

Souschef Ole Nielsen

SFO start infobrev til forældre.pdf

Shape Created with Sketch.