HElogo

SFO-Hendriksholm

SFO Hendriksholm består af to SFOer på tre matrikler.

SFO’erne på Hendriksholm er Skole Fritids Ordninger oprettet efter folkeskoleloven.

SFO I Universet ligger på Hendriksholm boulevard 20, og her går der børn fra 0. og 1. årgang i alt ca. 140 børn.

SFO I Kærhuset ligger på Ruskær 35. SFO Kærhuset er for alle SFO børn på Hendriksholm fra maj. måned i 1. klasse og frem til maj måned i 2. klasse

Hvert år fra 1. maj har vi SFO start, hvor vi modtager børn fra børnehaverne i Rødovre.  Vores SFO start er i Universet, og der kan læses mere om SFO start her på Hendriksholms skoles hjemmeside.

SFO 2 Klub 27 ligger på Hendriksholm boulevard 20 ved store skolegård.  Vores SFO tilbud i Klub 27 er fra 1. maj i 2. klasse til og med 6. klasse. Det betyder at når man går i 2. og 3. klasse går man i Klub 27 på SFO I vilkår.

I SFO Hendriksholm vil I møde fagligt kompetente voksne, der prioriterer børnenes trivsel, læring og fritidsliv højt. Vi arbejder ud fra en anerkende tilgang med afsæt i Rødovre kommunes børnesyn.

Pædagoger i SFO 1 Universet og Kærhuset

Alle SFO I pædagoger har et tæt samarbejde med skolen, og fungerer som primærpædagoger i alle klasser i indskolingen. Det betyder, at primærpædagogen har en god viden om klassens sociale liv, og børnene i både skole og SFO.

SFO I pædagogerne deltager i skole-/hjemsamtaler i 0. klasse, og ved behov i skole-/hjemsamtaler på 1. og 2. klassetrin.

Pædagoger i SFO 2 Klub 27

Pædagogerne i Klub 27 varetager UUV på mellemtrinnet, derudover indgår de ligeledes i skole/hjemsamarbejdet i det omfang det er relevant.

Generelt for SFO

På SFO Hendriksholm har vi en del traditioner og arrangementer for alle børn og forældre. Fælles er vores årlige sommerfest som ligger i starten af skoleåret. Derudover er del en masse andre aktiviteter, arrangementer og lign. som er særligt for de enkelte afdelinger.

På SFO-Hendriksholm anvender vi AULA til skriftlig kommunikation, og AULA komme-gåmodul til ind og udkrydsning.  Vi lægger vi vægt på en åben dialog med jer forældre, og det betyder, at du som forælder trygt kan henvende dig til os, for at høre om dit barns dagligdag og trivsel.

Skulle der opstå spørgsmål er I altid velkommen til at kontakte os.

Vi glæder os til mange gode år sammen med dit barn og dig i SFO-Hendriksholm.

SFO–leder Bettina Hee.                              Kontor           36 37 84 75

Souschef Ole Nielsen.                                 Kontor           36 37 84 52

Afdelingsleder Louise Tanderup.                   Kontor           36 37 84 53

SFO I Kærhuset                                                               36 75 41 09

SFO I Universet                                                               36 37 84 62

SFO II Klub 27                                                                 36 37 84 56

Lukkedage i SFO

Ud over Kr. himmelfartsdag, 2. påskedag og 2. pinsedag som er helligdage, er der altid lukkedage i SFO på flg. dage

mandag, tirsdag, onsdag op til påske - 1. maj (hvis den falder på en hverdag) - fredagen efter  Kr. himmelfartsdag -5. juni (Grundlovsdag), og dagene ml. jul og nytår.

Ved skriftelig tilmelding til skoleforvaltningen, vil der kunne etableres nødpasning på en af de seks SFOer i Rødovre kommune på ovenstående lukkedage, dog ikke 5. juni (Grundlovsdag), da denne dag betragtes som en helligdag.

VIGTIGT:

Ind –og udmeldelse i SFO

Hvis du ønsker at indmelde din barn i SFO Hendriksholm, så kan du henvende sig til SFO ledelsen enten skriftligt eller på telefonen.

Hvis man som forældre ønsker at udmelde sit barn fra SFO Hendriksholm, så skal man selv gøre dette digitalt via pladsanvisningen på Borger.dk.

OBS:  Vi kan IKKE udmelde børn, og det sker IKKE automatisk ved udmeldes af skole.

Vær i den forbindelse opmærksom på, at udmeldelse altid foretages med en måneds varsel fra den 1. eller 15. i måneden.